About Me

My photo
Hello there humans... Welcome to my simple blog. My name Siti Norshakila... U all can call me Ieyla... Now im 21 years old. I was born on 25 November 1989. Asl Pahang, d'besarkan at Terengganu n now at Kelantan, study here in E-Business at Cosmopoint College... I came from mixed blood family, malay, chinese and thai... Im a simple person, slalu senyum, bnyk ckp, ske jln2, shopping, giler music.... Ske baca novel (pnh b'cta2 nk jd seorng novelist.. Ahakzz..) Hot tempered, but cpt sjuk.. Caring???? Blh laa... Hahahaaa... Slain tu pantang tengok camera, msti nk snap!!! Satu lg, perangai cm bdk2, tp penyegan.... Actually, my blog is where i express my feeling and the place where i can be my self... U can read my blog n if u don’t like or hate its, i don’t care...

Tuesday, March 8, 2011

LeLaK! vs PeReMpUaN...

Citer nim aku copy at aku nyer member...
Time jenguk die nyer blog, mata aku terbaca citer nim...
Bagi aku kisah nim sangat menarik....
A sad story for me....
So hope korang layann keyh....
Then sorry to my fwend,
bab copy tanpa meminta izin....


WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini
LELAKI: Kamu!!!
WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?
LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA
            dengan pasti).
            Kamu, tulang rusukku!

Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur, Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI mencari tulang rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi merasakan sakit di hatinya.

Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis untuk sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kesibukan masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka menjadi membosankan.

Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan cinta satu sama lain. Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran WANITA lari keluar rumah.

Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak. Kamu tidak cintakan saya lagi!!!. LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara spontan juga berteriak. Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata bukan tulang rusukku!!!

Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat. LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air yang telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan berlinang air mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil barang-barangnya, bertekad untuk berpisah.
Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi. Biarkan kita berpisah dan mencari pasangan sejati masing-masing.

Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi berusaha mencari khabar akan kehidupan WANITA.

Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan sakit di hatinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia merindukan WANITA.

Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembali. Di airport, tempat di mana banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya oleh sebuah dinding pembatas.

LELAKI: Apa khabar?
WANITA: Baik. kamu sudah menemui tulang
            rusukmu yang hilang?
LELAKI: Belum.

WANITA tersenyum manis, berlalu di hujung lafaz.selamat tinggal.
Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk kopinya dan kembali merasakan sakit dihatinya. Akhirnya dia sedar bahawa sakit itu adalah kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang telah dengan bodohnya dia patahkan sendiri.!!!

So bagi sesape diluar sana n bagi diri aku sendiri...
Hargailah pasangan anda...
Menerima diri pasangan kita seadanya..
Harap aku pun begitu.....
Insyaalhahh..
Aminnnnn......

No comments:

Post a Comment